Jukselapp for internettbasert salgsvirksomhet

Sliter du med å forholde deg til tre-bokstavers forkortelser og månedens nye buzzword? Vi vedlikeholder en liste over de mest vanlige ordene, uttrykkene, forkortelsene og begrepene man bør kjenne til.

SEO
Search Engine Optimization.

Dette er et bredt begrep som omfavner arbeid for å rangere høyere i søkeresultatene hos søkemotorer, og da oftest basert på Google sine retningslinjer.

SEO omhandler blant annet å lage godt innhold, for eksempel artikler. Andre viktige aspekter ved SEO er lastetid, responsivt design, mobiltilpassning og andre aspekter som fasiliterer en god brukeropplevlse.

Organisk trafikk

Organisk trafikk er trafikk som kommer av seg selv, for eksempel fra en søkemotor, eller at noen har klikket på en lenke. Ikke-organisk trafikk betyr at trafikken er kjøpt.

Organisk trafikk er viktig, for en god artikkel kan tiltrekke seg besøkende i årevis, helt kostnadsfritt, i motsetning til kjøpt trafikk, som vil spise av marginene til salget.

Responsivt design

Responsivt design betyr at en nettside ser bra ut, og kan vises i flere ulike skjermstørrelser, f.eks mobil, nettbrett og PC.

Konvertere

En konvertering betyr at en besøkende oppfyller et mål. Eksempler på mål kan være å kjøpe noe, registrere en brukerkonto, eller melde seg på en epost-liste.

Lead

En lead er kontaktinformasjon for en konkret person eller bedrift som har vist noen form for interesse for et produkt eller en tjeneste.

Å samle, for å senere konvertere leads er en essensiell del av internettbasert salgsvirksomhet.

For B2B-salg anbefaler vi LeadMonitor for lead-generering fra din egen nettside.

Landingsside

En landingsside er en enkel, statisk nettside, med formål om å samle leads eller selge et produkt.

Navnet kommer av at du "lander" på en side etter å ha klikket på en kampanje, eller et tilbud.

For å lage gode landingssider, er det viktig med A/B-testing.

A/B-testing

A/B-testing er en prosess der man lager to nokså like landingssider, og måler hvilken som konverterer best.

Vanlige ting å teste er variasjoner innen grafikk, prismodell, rabatter, produktnavn, osv.

Få mer informasjon

Ønsker du mer informasjon om LeadMonitor? Skriv inn din epost eller ditt telefonnumer i feltet over, så kontakter vi deg med mer informasjon så snart som mulig.

Lær mer om hvordan LeadMonitor kan hjelpe med flere salg og nye kunder

Book en online demo her