Fem tips for å øke B2B-salg med leads fra din nettside

Fem praktiske tips for å utnytte potensialet i ditt nettsted.

1. Bruk analyseverktøy

Analyseverktøy er uvurderlig når man skal finne ut hva som skjer på et nettsted. Disse verktøyene gir deg svar på spørsmål som

  • Hvor mange besøkende har jeg?
  • Hvilke sider ser mine besøkende på?
  • Når på døgnet har jeg flest besøkende?
  • Hvor kommer mine besøkende fra?

Ved flittig bruk av analyseverktøy, kan du se hvilket innhold på din nettside, som er mest populære, og på den måten spisse ditt budskap til potensielle kunder. Eksempler på analyseverktøy er Google Analytics, Facebook Pixel og LeadMonitor.

2. Sørg for at du har et innbydende design

Don’t party like it’s 1999. Flotte farger og moderne design gir et godt førsteinntrykk, og viser at du følger med i tiden. Når man selger til bedrifter er spesielt viktig å fremstå oppdatert og seriøs.

Hvis nettsiden din trenger et ansiktsløft, så kan det være verdt å investere noen kroner i redesign, for å få økt potensiell kundemasse i retur.

3. Benytt 80/20-reglen

Fravær av informativt innhold vil gi dine besøkende følelsen av å se på en reklame, og kan derfor øke din bounce rate.

Nettsidene dine bør hovedsakelig ha informativt innhold som gir verdi for dine besøkende. Dette innholdet gjør nettstedet ditt attraktivt, og vil tiltrekke seg organisk trafikk. De resterende 20 prosentene bør være salgsfremmende innhold, eller reklame om du vil.

4. Fokuser på kvalitets-trafikk

For å ha best mulig lead generation er det viktig å sile ut den dårlige trafikken. Se på kildene til dine besøk, og dann deg et bilde av hvem som registrerer seg eller tar kontakt. Dette er en kontinuerlig prosess, men med nok innsats, vil konverteringsraten øke markant.

5. Prøv deg frem

Ingen vet hva som er best for deg og din bedrift. Ikke glem at du sitter på unik kunnskap om ditt produkt og dine kunder. Vær kreativ i din tilnærming til markedsføring. Skriv ned hva som fungerer og hva som ikke fungerer. Sakte men sikkert, vil din optimale strategi komme til syne, i jungelen av forskjellige fremgangsmåter.

Få mer informasjon

Ønsker du mer informasjon om LeadMonitor? Skriv inn din epost eller ditt telefonnumer i feltet over, så kontakter vi deg med mer informasjon så snart som mulig.

Lær mer om hvordan LeadMonitor kan hjelpe med flere salg og nye kunder

Book en online demo her